HTML

Lapszakács

Friss topikok

Chili

Lapszakács

megvettem elolvastam bevásároltam megfőztem megettem leírtam

olvass lapozz főzz

2013.01.07. 10:00 susimo

Újévi lencse egy kicsit másképp

Címkék: Lapszakács

Sonka gyömbérsörös mandarinos mázzal és chilis mandarinos lencse

Mivel elkezdtem a „Lapszakácskodást” és a választásom a BBC Good Food magazinra esett, az újévi lencsét is ebből készítettem. Első olvasásra a recept egy kicsit ijesztően hangzott, eléggé eltért a minden évben megszokott lencsefőzelék és virsli párosítástól, de úgy döntöttem bevállalós leszek. A hozzávalók között szerepelt a gyömbérsör is, amit még soha nem vettem ez előtt, itt egy kicsit el is akadtam, ami supermarketek választékát illeti, egyikben sem találtam ilyet, de végül a Culinarisban hozzá tudtam jutni. Egy tény, számomra a Culinarisba bemenni egy kisebb merénylet a pénztárcám ellen, hiába megyek kifejezett céllal, a kosaram mindig tele lesz, mire a kasszához érek. Ez most is így történt, ezáltal az újévi lencsém kezdet eléggé költséges lenni..

Első lépésként a sonkát gyömbérsörös, mandarinos lében kellett 3 órán keresztül főzni, amitől az egész lakást valamiféle érdekes sörfőzde szag árasztotta el, majd ezután egy mustár, méz, és a maradék gyömbérsörből készült pácban még a sütőben kellett 20 percig sütni.

A lencsét a sonka gyömbérsörös levében kellett puhára főzni, némi sárgarépa, zeller, hagyma és mandarin társaságában, majd amikor megpuhult, egy kis tejszínnel és petrussal elkeverni.

Bár tényleg féltem ettől a recepttől, a végeredmény nagyszerű lett, a sonka puha és omlós lett, a rásült máz enyhén pikáns ízt kölcsönzött neki, a lencse is megtartotta a maga ízét, de mégis kiérezhető volt benne, hogy teljesen másképp készült mint amit eddig megszoktunk itthon.

Egy nap alatt elfogyott...

sonka.JPGlencse.JPG

A recept a BBC Good Food 2012. Decemberi számban

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lapszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr825002670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása