HTML

Lapszakács

Friss topikok

Chili

Lapszakács

megvettem elolvastam bevásároltam megfőztem megettem leírtam

olvass lapozz főzz

2013.04.03. 18:18 susimo

Csokoládés töltött kalács

Címkék: Sütiszerelem

Tészta:
45 dkg liszt
10dkg graham liszt
10 dkg cukor
1 tasak szárított élesztőpor
1 teáskanál só
1 citrom reszelt héja
3 egész tojás
1,2 dl víz
15 dkg puha vaj + a forma kikenéséhez

Töltelék:
1 e.k. rum
15 dkg olvasztott étcsokoládé
12 dkg olvasztott vaj
5 dkg porcukor
3 dkg keserű kakaópor
1 teáskanál só
10 dkg mandula darálva
1 narancs reszelt héja

Tetejére:
olaj

A tésztához összekeverem a lisztet, a kristálycukrot, az élesztőport, a sót, a reszelt citromhéjat, majd hozzáadom a három tojást, a vízből egy fél decit langyosra melegítek és pici cukorral együtt felfuttatom benne az élasztőt, majd ezt is hozzá keverem a maradék vízzel együtt
Elektromos kézimixer dagasztókarjával (vagy robotgépben) összekeverem, majd fokozatosan hozzáadom a puha vajat. Összegyúrom.
Bucit formázok belőle, és egy kiolajozott üvegtálban, lefedve, duplájára kelesztem.

A töltelékhez: vízgőz fölött felolvasztjuk a csokoládét és vajat. Tálkában csomómentesen összekeverjük a a porcukrot,
a kakaóport és a sót. Hozzáadjuk az olvasztott csokoládét és vajat, a reszelt narancs héját, a rumot, a mandulát és összekeverjük.

Az tésztát elfelezzük, az egyik bucit lisztezett gyúródeszkán téglalapra nyújtjuk.
Megkenjük a csokis töltelék felével, feltekerjük és kerek koszorúformát csinálunk belőle.
Késsel itt-ott csíkokat vágunk bele, és még 30 percig lefedve kelesztjük.
Megkenjük olajjal, és 190C fokos sütőben 30 percig sütjük.

csokiskalacs.JPG

csokiskalacs_1.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lapszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr95193494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása