HTML

olvass lapozz főzz

2013.11.26. 13:50 susimo

Sokoldalú házi kacsa

Címkék: Lapszakács

Barátnőm elhozta hozzánk édesanyját látogatóba, és jó vidéki szokáshoz híven hoztak ajándékot is, egy saját nevelésű 5 kilós kacsa személyében.

Azon tervem, miszerint holnap "láblógatóspizzarendelős napot tartok" itt füstbe is ment, mivel a fagyasztóm kapacitása már egy kósza szöget sem bírna el,
nemhogy egy öt kilós kacsát.
Tehát holnap kacsa lesz.

Rögtön azon kezdtem gondolkodni kit hívjak meg ebédre, mert hát jó az étvágyunk a férjemmel, azért egy ekkora kacsa kifogna rajtunk.
Persze kedd délben nem senki nem ért rá, így ki kellett hoznom mindent a kacsából amit nem kell az nap elfogyasztani.
Készült belőle kacsasült ebédre, alaplé, és jó adag kacsazsír.

Első fázis: A küzdelem

Először is jól megfürdettem a madárkát, megtisztítottam, majd el keztem a darabolást.
Eltávolítottam a nagyon zsíros részeket és félre tettem (ebből lesz a kacsazsír).
Lecsaltam innen-onnan egy kis husit, illetve a szárnyakat, és félretettem az alapléhez.
A sütésre szánt részeken a bőrt jól bevagdostam, majd bőségesen megszórtam sóval, letakartam és így hagytam pihenni kb. két órán át.

Az alapléhez feldaraboltam két sárgarépát, egy kis gyökeret, negyed zellert, két fokhagymát, fél vöröshagymát.
Egy fél literes kis lábosba dobtam, némi kakkukfű, babérlevél és petrezselyem társaságában.
Nagyon picit megsóztam, és lassú tűzön másfél órát főztem.

Közben köretnek elkészítettem egy kis sült savanyú káposztát. Ehhez egy kisebb tepsi aljára raktam pár bőrkét,
ráfektettem a savanyú káposztát, karikáztam rá vöröshagymát, dobtam rá egy kis babért és köménymagot, némi sót, pici vizet és fóliával letakartam.

skacsa_2.JPG

Ha kész az alaplé, előveszem a besózott részeket, újra megmosom, hogy a sok só lejöjjön róla.
A bevagdosott bőr alá karikázok egy kis fokhagymát, majd újból sózom, de már mértékkel.
Előveszem a fedeles fémtepsimet. Beszórom a husikat "fűszerész kacsasült" fűszerrel, majd bőrös részükkel lefelé elhelyezem őket a tepsiben.
Felaprítok pár sárgarépát, hagymát, paprikát, és narancsot, majd rádobálom a kacsára.
Gerezdekre szedek fokhagymát, s pucolás nélkül ezeket is rádobom. Felöntöm az egészet kb. 2dcl alaplével, majd 180-fokon elkezdem sütni.

skacsa_1.JPG
A sütő aljára belököm a savanyú káposztás tepsit, amit 1 óra leteltével kiveszek.
A kacsát 2 órán át szoktam sütni, az utolsó fél órában fedő nélkül. Közben egyszer átforgatom.

Amíg a kacsa sül, leszűröm az alaplét, és én pálinkás poharakba öntöm, így tárolom a fagyasztóban.

skacsa_4.JPG

Ha a kacsa elkészült, megtörténhet a helycserés támadás, a helyére máris mehetnek a zsíros lenyesett darabkák,
hagymával, paprikával, fokhagymával megspékelve, és sülhet a jó kis kacsazsír.

skacsa_3.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lapszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr445657723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása