HTML

Lapszakács

Friss topikok

Chili

Lapszakács

megvettem elolvastam bevásároltam megfőztem megettem leírtam

olvass lapozz főzz

2013.11.23. 16:45 susimo

Kekszes kókusztorta

Címkék: Sütiszerelem

kokokeksz.JPG

Hozzávalók

Tészta:10 dkg vaj, 20 dkg keksz (én zabkekszet használok) lehet csokis is

A krémhez: 2 tojás, 10 dkg cukor, 3 e.k. étkezési keményítő, 4 dcl tejszín, 15 dkg kókuszreszelék, 2 evőkanál rum (elhagyható), 10 dkg vaj

Előmelegítem a sütőt 175 fokra, majd kibélelek egy 24 cm-es kapcsos tortaformát sütőpapírral. A kekszet ledarálom, és összekeverem az olvasztott vajjal. Egy kanál segítségével egyenletesen eloszlatom a forma alján úgy, hogy legyen egy kb. 1 cm-es pereme.

15 perc alatt megsütöm.

A krémhez a tojásokat szétválasztom, a fehérjét kemény habbá verem, a sárgájukat a cukorral kikeverem, majd hozzáadom a keményítőt és a tejszínt. Csomómentes krémet készítek belőlük.

Hozzáadok a masszához a kókuszreszelékből 10 dkg-ot, majd az egészet alacsony lángon sűrűre főzöm (kb. 10 perc alatt). Ha besűrűsödött leveszem a tűzről, beledobom a vajat, a rumot, és 5 percig robotgéppel keverem. Ha kihűlt fakanállal finoman hozzáadom a tojásfehérje habot.

Amint a kekszes tészta is kihűlt, rákanalazom a kókuszos krémet, megszórom a maradék kókusz reszelékkel, és egy éjszakára a hűtőbe teszem.

Forrás: Sthal Judit Gyors édességek

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lapszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr595652615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása