HTML

Lapszakács

Friss topikok

Chili

Lapszakács

megvettem elolvastam bevásároltam megfőztem megettem leírtam

olvass lapozz főzz

2012.12.14. 09:31 susimo

Szerelmi bájital

Címkék: Lapszakács

Ma kiválasztottam az egyik újságot amit "megfőzök".a BBC GoodFood magazinra esett a választásom, mivel már vásároltam a magazinból pár számot, és a Decemberi borítón látható egyben sült csirkétől már a boltban összefutott a nyál a számban.
Ráadásul ebben a karácsonyi számban található egy Gordon Ramsay exkluzív recept, mi felkeltette az érdeklődésem (még soha nem főztem semmit Gordontól), bár sokszor nézegettem a könyveit a boltokban,
valahogy mégis mindig Jamei Olivert vittem haza (bocs Gordon)Tehát megvan az első kiszemeltem,
de addig is míg neki nem állok kicsontozni ezt az újságot, megosztanék veletek egy "Szerelmi bájital" receptet.
Van egy 2010-es kiadású Mindmegette receptújságom, amit minden karácsonykor újra fellapozok,mert a benne szereplő sütikből már két éve elkészítek párat karácsonykor, és mivel ez lassan megint aktuális, újra elővettem ezt az újságot a reggeli kávém mellé. Na és itt van az ok amiért jobban szeretem a "lapozgatós főzést" mint az internetes bogarászást, számtalanszor volt már ez a lap a kezemben, de csak most figyeltem fel arra a cikkre, ami a fahéjról és annak kedvező élettani hatásairól szól.
Itt találtam rá a szerelmi bájitalra, amihez használati utasításként az volt írva "az itókából szerelmeskedés előtt hörpintsünk fel egy kupicával"...azonnal megragadta a fantáziámat.
Az ital elkészítéséhez 1l pálinkára volt szükség, amiben 15 napig kakukkfüvet, vaníliát, fahéjat, citromhéjat, és koriandermagot kellett áztatni. Amikor letelt a 15 nap 1kg barna cukorból és 1l vízből szirupot főztem,
majd ezt a szirupot összekevertem a pálinkával, amit előtte leszűrtem.
A végeredmény egy nagyon finom, inkább keleties ízvilágú, kicsit sűrű bájital lett, amit én miután kispohárba kitöltöttem, zöld citrommal ízesítettem, mivel jobb szeretem a fanyarabb ízeket.
Természetesen még aznap ki is próbáltuk, és mit mondhatnék...működik, bár mi a férjemmel sajnos beleestünk a túladagolás hibájába, illetve inkább csak biztosra akartunk menni :)

A recept az alap italhoz: 1L pálinka, 10g fahéj, 15g kakukkfű, 5g koriandermag, 20g citromhéj, 5g vanília.

bajital_1355474146.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lapszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr1004964880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása