HTML

Lapszakács

Friss topikok

Chili

Lapszakács

megvettem elolvastam bevásároltam megfőztem megettem leírtam

olvass lapozz főzz

2012.12.16. 13:00 susimo

Juharszirupos-diós keksz

Címkék: Sütiszerelem

Bevallom gyerekkorom óta rajongok a sütikért, imádtam édesanyám mellett sündörögni a konyhában, amikor a sütemény elkészítésére került a sor.

Számomra akkor még titokzatos dolog volt, hogyan lesz a különböző anyagok összekutyulásából egy igazi, ehető sütemény. Az első édesanyám konyhájában megszerzett tapasztalataimat,

az óvodai homokozóban kezdtem alkalmazni, rájöttem, ha a vizes homokot a szárazzal egymásra rétegezem, és háromszög alakot formálok belőle, pont úgy néz ki, mint a dobostorta.

Tehát elkezdtem homoksütiket gyártani, homoktorták, homokbukták stb. és ezek annyira jól sikerültek, hogy akkori óvodai kis udvarlóm csillogó szemmel, és mosolyogva ette meg, ezen műremekeimet, nagyokat nyelve, és közben dicsérve cukrászi tehetségem.

Ma már természetesen az ehető alapanyagokat részesítem előnyben, és rájöttem, nem mindig kell törekedni, a hibátlan külalakra, a lényeg a „hmmmm” hatás.

Épp ezért a másik újság, amit kiválasztottam a boncolgatásra Stahl Judit Ünnepi sütemények 2012 -es magazinja.

Az első, amit elkészítettem belőle a Juharszirupos-diós keksz.A tészta összeállítása teljesen egyszerű, 10 percnél többet nem vesz igénybe, nem kell állni hagyni, gyúrni, formázni…és ami a lényeg, a végeredmény egy nagyon finom, omlós keksz, ami bár zárt dobozban eltartható napokig, nálunk egy napnál tovább nem volt ideje pihenni.

fotó.JPG

Hozzávalók:

10 dkg dió
20dkg finomliszt
fél t.k. szódabikarbóna
fél t.k. só
12dkg puha vaj
15dkg barna cukor
1 nagy tojás
3 e.k. juharszirup (vagy méz)

Előmelegítem a sütőt 180 fokra, a tepsit kibélelem sütőpapírral. A diót 6-8 perc alatt illatosra pirítom, majd ha kihűlt robotgépben ledarálom.
A lisztet összekeverem a szódabikarbónával és a sóval. Egy másik tálban habosra keverem a vajat a cukorral, majd belekeverem a tojást és a szirupot (vagy mézet)
Lassan belekeverem a lisztet és a végén a diót is.
Fogok egy evőkanalat és a masszát kanalanként a tepsire plöttyintgetem, kb 5 centi távolságra egymástól.
13-15 perc alatt aranybarnára sütöm (több körben)

Amikor kihült olvasztott csokoládéval díszítem.
Zárható dobozban 4-5 napig is eláll, de nálunk 1 napnál tovább nem szokott "időzni"

 

Forrás: Sthal Magazin 2012. Ünnepi sütemények különszám

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lapszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr564968007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása