HTML

Lapszakács

Friss topikok

Chili

Lapszakács

megvettem elolvastam bevásároltam megfőztem megettem leírtam

olvass lapozz főzz

2013.03.23. 19:07 susimo

Sült kacsacomb vörösboros aszaltszilvával

Címkék: Lapszakács

Ezt a receptet Sthal Judit egyik könyvében találtam, ami már jó pár éve csücsül a polcomon. Most eljött az ideje, megsütöttem, megettük, és isteni finom lett!

Hozzávalók:

4 kacsacomb

kb. 10 dkg aszaltszilva

fél deci vörösbor

egy kis csili

egy narancs

só bors

olívaolaj

kb. 5 dkg vaj

4 gerezd fokhagyma

1/2 k. k. fahéj (én kihagytam)

Az aszalt szilvát a vörösborral és pár gerezd naranccsal addig főzöm, amíg megpuhul, majd pépesítem.

A narancs héjat (amit zöldségpucolóval hámozok le), a felkarikázott chilit (én kiszedtem a magját) és ha szeretitek a fahéjat ehhez a péphez adjuk.

A sütőt előmelegítjük 200 fokra.

Innentől egy kicsit eltértem az eredeti recepttől: a kacsacombokat jól megsózom és borsozom, majd egy teflon serpenyőben mindkét oldalukat legalább 4 percig sütöm, az itt keletkezett kacsazsírt miután a combokat kivettem, egy kis tálkába öntöm, és elteszem. A serpenyőben vajon megpirítom az összenyomott fokhagymákat, majd ráöntöm a szilvás szószt, és jól összekeverem.

Cserépedénybe átöntöm a szószt, ráfektetem a kacsacombokat, kicsit megkenem a tetejüket is a szósszal, lefedem, és már rakom is a sütőbe. 30 perc után mérséklem a sütő hőmérsékletét 140 fokra, és így sütöm 2.5 órán át. Az eredeti recept 3-3.5 órát ír, de nekem 2.5 óra után teljesen puha és omlós lett.

 Krumplipürével, és narancsos párolt lila káposztával tálaltam.

sultkacsacomb_1.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lapszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr335164534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása