HTML

Lapszakács

Friss topikok

Chili

Lapszakács

megvettem elolvastam bevásároltam megfőztem megettem leírtam

olvass lapozz főzz

2014.06.26. 12:41 susimo

Citromos pite

Címkék: Sütiszerelem Lapszakács

citromospite_2.jpg

 

Tésztához:
175 g liszt
100 g hideg vaj
1 ek porcukor
1 tojássárga

Krémhez:
125 g cukor
3 egész tojás
2 citrom leve és reszelt héja
100 ml habtejszín
kb. 200g szárazbab, borsó stb. nehezéknek a tésztára én díszkavicsot használok

1. Az omlós tésztához először a hideg vajat és a lisztet összemorzsoljuk, hozzáadjuk a porcukrot, a tojássárgát, és 1-2 evőkanál hideg vizet, és gyors mozdulatokkal összegyúrjuk.
Azonnal betesszük a hűtőbe fél órára.
2. Ha letelt a fél óra kinyújtjuk kb. 28 cm átmérőjű lappá. Beletesszük a tortaformába úgy, hogy hagyunk egy kis peremet neki.
3. A forma átmérőjének megfelelő körlapot vágunk sütőpapírból, és a tésztára helyezzük. Erre szórjuk rá a nehezéket, hogy a tészta sülés közben ne púposodjon fel. Az előmelegített sütőbe tesszük
(légkeverés 190, normál 200 °C ) kb. 15 percre. Kevés színe legyen, mikor kivesszük.
4. Felverjük kicsit a maradék tojásfehérjét, ennek egy részével bekenjük a forró tésztát, és visszatesszük a sütőbe még kb. 10 percre.
Ha kész, kivesszük, és visszavesszük a sütő hőfokát 135 °C ra. ( légkev. 135, normál 145°C )
5. Közben elkészítjük a citromos krémet. A cukrot habosra keverjük a 3 egész tojással.
Belereszeljük a 2 citrom héját és a levét is belefacsarjuk. Hozzáöntjük a habtejszínt, és újból átkeverjük kicsit.
6. Ráöntjük a forró tésztára a citromos finomságot, visszatesszük a lehűlt sütőbe, és sütjük még kb. 25 percig.
Nem baj, ha kicsit remeg még a közepe a krémnek, amikor kivesszük. Mire kihűl, addig megdermed.
Tálaláskor, vékonyan megszórhatjuk porcukorral.

sütési hőfok: 190 °C

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lapszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr876421443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása