HTML

Lapszakács

Friss topikok

Chili

Lapszakács

megvettem elolvastam bevásároltam megfőztem megettem leírtam

olvass lapozz főzz

2013.01.02. 15:31 susimo

Karácsonyi Aperol Spitz

Címkék: Csavargó

Az első találkozásom ezzel a narancsszínű kissé fanyar itókával Olaszországban történt, pontosabban Padovában, ahova egy kisebb baráti társasággal látogattunk el. Miután a 40 fokos hőségben körbesétáltuk a várost, úgy gondoltuk eljött az ideje egy kis lazításnak. Találtunk is egy mindenki számára szimpatikus helyet (ami valljuk be nem olyan egyszerű egy 10 fős társaságnál), egy hamisítatlan kis olasz bárt, aminek a kerthelyiségét nagy fák árnyékolták, így téve kellemesebbé a klímát. Gyorsan körbeültük az asztalt, és elkezdődött, a mit igyunk, te mit iszol, ők mit isznak kérdésáramlat, amikor a mellettünk lévő asztalhoz, ami egy fiatal olaszokból álló társaság volt, hatalmas vizespoharakban kihoztak valami narancssárga színű italt. Azonnal felfigyeltünk a jelenségre, vajon mi lehet ez? Mire a pincér kiért az asztalunkhoz, egyöntetűen rendeltünk mi is „ugyan azt, mint ők” és kérdeztük tőle az ital nevét, amire a válasz Aperol Spitz volt.

Soha nem hallottunk még róla.

Annyira ízlett mindenkinek ez az ital, ráadásul igazán „olaszosnak” éreztük magunkat,  miközben  kortyolgattuk, hogy elég sokáig elidőztünk ebben a bárban, a végére egy kicsit túlzásba is vittük a „Dolce Vita-t”, a szállásunkra visszavezető út nem minden részletére emlékszem..

Itthon talán egy év múlva találkoztam ezzel az itallal egy olasz étteremben, mára pedig már szinte mindenhol készítik, és ahogy látom, fogyasztják is előszeretettel.

Valamiért a köztudatban nyári italként tartják számon, de én ezzel vitatkoznék.

Téli otthonülős estéken kifejezetten élmény, Karácsonykor pedig nálunk kötelező, pár szelettel több narancs, és máris karácsonyi ital lesz belőle, és mivel én évek óta arany és narancs-színbe öltöztetem a fát, még a színvilág is passzol, Bécsben pedig idén az Adventi vásárokon újdonságként lehetett kapni Hot Aperol változatban.

A karácsonyi sütirecepteket át is írtam:

1. lépés: készíts egy Aperol Spitz-et

2. lépés: melegítsd elő a sütőt…stb.

Egy hátránya van a sütés közben fogyasztott Spitz-nek, minden egyes pohárral csökken az esély a süteményünk megfelelő külalakjának elérésére, így történhetett, hogy lekváros linzer elkészítésének utolsó szakaszához érve, valahogy a csillag formához, szív alakú tető párosult…finoman elcsúsztatva, hogy még a lekvár is elfolyt belőle J

 

Aperol Spitz:

4cl Aperol likőr

3cl Prosecco

2cl szóda

Narancs

aperol.JPG

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lapszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr524992261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása