HTML

Lapszakács

Friss topikok

Chili

Lapszakács

megvettem elolvastam bevásároltam megfőztem megettem leírtam

olvass lapozz főzz

2013.01.11. 19:46 susimo

Bakewell sajttorta

Címkék: Sütiszerelem Lapszakács


Mivel rajongok a sajttorta minden változatáért, így, ez a sütemény, amit a BBC Good Food januári számában találtam, rögtön a „megvalósítás hatalmába” kerített. Már a hozzávalók olvasásakor összefutott a nyál a számban. Természetesen a férjemet sem kellett sokáig győzködni, hogy rohanjunk le a közértbe hozzávalókért, hogy minél előbb értékelhessük a receptet. A hozzávalók szerint nem egy pénztálca kímélő sütemény, úgyhogy én egyből lefeleztem a hozzávalókat, ami a sajtos részt illeti, és szerintem még jót is tett, a végeredmény szempontjából.

Miután beszereztük a hozzávalókat neki is, láttam a megvalósításnak, ami nem vesz sok időt igénybe, és igazán egyszerű szerintem még azoknak is, akik nem szoktak sütni. Férjem közben folyamatosan és kitartóan ellenőrizte munkásságomat, pedig már igen csak későre járt, és izgatottan várta, hogy kiemeljem a sütőből a műremeket…a „balga”…azt hitte ez olyan egyszerű kis torta, amit rögtön a sütőből lehet fogyasztani. De nem, a neheze itt kezdődik Egy órán keresztül a már kikapcsolt sütőben kell hűteni, majd hűtőben még egy éjszakát, ami lássuk be, a sütés alatt keletkezett hihetetlen illatoktól, és a tortám fenséges kinézetétől, igen csak embert próbáló feladat volt. Amint ezt a helyzetet közöltem férjemmel, felpattant a kanapéról és duzzogva bevonult a hálószobába.

Minden esetre megérte a várakozást, mert isteni lett, a férjem szerint, hú b….meg.

Tény, hogy kinézetre nem lett pont olyan mint a képen..de ezzel nem igazán szoktam foglalkozni.

sajtorta.JPG

Recept:

200g mandulás keksz

100g pirított, szeletelt mandula

1/2 tk mandulakivonat

100g olvasztott vaj

Sajots rész: (amit én lefeleztem)

900g krémsajt (én 450g-ból csináltam)

250g cukor  (én 125g)

4 ek. liszt (én 2 ek.)

1 tk. vanília kivonat

3 nagy tojás (én 2)

200ml tejföl (én 100ml)

kb. fél üveg cseresznye vagy meggy lekvár ( én szilvát használtam)

Melegítsd elő a sütőt 180 fokra (gáz 6-os, villany 200). bélelj ki sütőpapíral egy 23 cm átmérőjű kapcsos formát, a kekszet 75g mandulával törd  össze, majd keverd el az olvasztott vajjal, nyomkodd bele a tortaformába, és süsd 10 percig.

A krémhez keverd össze a krémsajtot és a cukrot, majd egyenként add hozzá a tojásokat,  a tejfölt, a lisztet és a vanília kivonatot. Kanalazd rá a megsült tortalapra, és tedd a sütő középső rácsára. csökkentsd a hőmérsékletet 110 fokra (légkeveréses 90 fok, gáz 1-es) és süsd 35 percig. kapcsold ki a sütőt és hagyd benne a tortát 1 órán át csukott ajtó mellett, majd hűtsd tovább nyitott sütőajtónál. ha ez kész akkor hűtőben még egy éjszakát pihentesd.

Recept: BBC Good Food 2013. januári szám, 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lapszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr145012810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása