HTML

olvass lapozz főzz

2013.01.13. 11:38 susimo

Macaron

Címkék: Sütiszerelem

Rajongásom a Macaron iránt Svájcban kezdődött. Egy Zurichben tett látogatásom során, ott élő barátnőm vitt el egy kis cukrászdába, azzal a jelszóval, hogy imádni fogom azokat a kis színes sütiket, amit ott árulnak. Már az első látvány, ami a sütipultnál fogadott nagyon tetszett: hosszú vékony sorban, különböző színekben, ízlésesen kirakott kis Macaronok sorakoztak, hihetetlen vidámságot árasztva a januári hidegben. Mivel nem ettem azelőtt még ilyen süteményt, és németül sem tudok, így szín alapján választottam, egy rózsaszín, egy zöld, egy barna, mint utána kiderült, egy málnás, pisztáciás és mogyorós Macaront. Első harapásra szerelem volt.

Mivel gyakorló háziasszony vagyok, és kifejezetten szeretek sütni, naivan úgy gondoltam, hogy a Macaron egy itthon is könnyen elkészíthető sütemény, miért pont nekem ne sikerülne?

Meg is találtam az interneten Pierre Hermé receptjét, és miután elolvastam, még mindig úgy véltem, hogy ez teljesen egyszerű lesz.

Ezen elgondolásom igazán tévesnek bizonyult!

Az ember azt gondolná, hogy az apró kis részfolyamatoktól az itthoni készítés során el lehet tekinteni, de higgyétek el NEM!

Első itthon készített Macaronom kinézetre inkább volt vicces, mint szép, s bár az íze nagyon finom lett, külalakja igen csak megakadályozta, hogy „megálljon a talpán” így elég nehéz volt benne tartani a tölteléket. Ennek ellenére mind elfogyott, de valahányszor a kezembe vettem egy újabb darabot, elkapott a nevetés.

Persze ilyen könnyen nem adom fel, és amint lehetőségem adódott rá, részt vettem a Konyha-szigetek gasztroműhely Módos Anikó által tartott Macaron kúrzusán.

Anikó egy igazi „Macaron művész”, aki hihetetlen szeretettel és odaadással próbálja meg átadni tudását, nekünk tudatlan Macaron gyakorlóknak. Itt tanultam meg a legfontosabbat: A Macaron elkészítése nem olyan ijesztően nehéz feladat, de sikere igen is az apró kis részletekben rejlik!

Első találkozás Zürichben..

zurich2011 100.jpg

Első Macaronom otthon, ami lássuk be inkább habcsók..

habcsok.jpg

A Macaron kúrzuson készült kék csodák..

party_2.JPG

party_3.JPG

party_5.JPG

 Tanfolyam részleteit megtaláljátok itt: http://www.partymacaron.hu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lapszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr1005015233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása