HTML

olvass lapozz főzz

2013.01.16. 15:36 susimo

Harissza

Címkék: Lapszakács

Kinéztem egy receptet a Good Food magazin 2012. áprilisi számában: Harisszás csirke lilahagymával és feta sajttal. Az első kérdés mi itt felmerült, mi is az a harissza?

Találtam is jó pár receptet az interneten, de végül ezt is a Good Food alapján késztettem el.

A harissza az észak-afrikai konyha salsája, delikátboltokban is lehet kapni, de én magam szerettem volna elkészíteni. Mivel ez egy igen csípős paszta, én megtoldottam a receptet két californiai paprikával, mert nem kedvelem túlságosan a csípős ételeket. Miután elkészültem vele, jó háziasszony módjára, persze csak óvatosan meg is kóstoltam, mégis milyen íze lehet….na ez hiba volt, a tesztet a férjemre kellett volna bíznom…a szám szabályosan kiégett, a szemem a könnyeimmel együtt kifolyt az asztalra, hírtelen nem tudtam, hogy nevessek magamon, vagy sírjak, amiért naivan azt hittem, hogy a plusz két californiai paprika majd enyhít a pasztám erősségén. Megállapítottam, ahhoz hogy bármilyen ételt meg tudjak enni, amibe harissza kell, legalább 1 kg édes paprikával kellene megtoldanom a receptet.

 harissza.JPG

Harissza:

 

10 friss piros ujjnyi hosszú chili

1 ½ tk. koriandermag

½ tk. római kömény

½ tk. köménymag

3 gerezd fokhagyma felaprítva

½ tk. só

2 tk. paradicsompüré

2 ½ tk. citromlé

1 ek. Olívaolaj

(7 csepp rózsavíz) fakultatív

 

A chilit süssük addig, míg megfeketedik, majd ha kihűlt húzzuk le a héját, és szedjük ki a csumáját. A fűszereket (kivéve a sót) száraz serpenyőben pirítsuk meg, amíg az illóolajok felszabadulnak. Mozsárban törjük össze a chilit, a fűszereket és a fokhagymát, amíg krémes nem lesz, majd keverjük bele az olajat, a paripürét és a citromot. Legalább egy órát hagyjuk állni.

 

 Forrás: Good Food Magazin 2012.szeptember

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lapszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr645021887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása