HTML

olvass lapozz főzz

2013.01.18. 16:01 susimo

Nigella kókusz csókja

Címkék: Sütiszerelem

Egyik nagy kedvencem ez a kicsit ragacsos süti. Régen mindig valamelyik supermarketben vásároltam kókuszcsókot, de leszoktam róla, mert nem bírtam abbahagyni, addig eszem, amíg el nem fogy. Eléggé feledésbe is merült nálam, mígnem találtam egy kókuszcsók receptet Nigella Lawson: „Hogyan váljunk házi istennőkké” című könyvében. Ehhez a könyvhöz egyébként némi furfanggal jutottam hozzá; megkértem férjemet kérje kölcsön a bátyjától, aki igen nagy gourmet, és amikor nyál csorgatva átlapoztam, egyszerű nemességgel úgy döntöttem, hogy soha többet nem adom vissza. Természetesen mindezért a férjem a felelős, végül is Ő kérte kölcsön. Tehát ha valaki szereti a „csókos sütiket” ezt biztos imádni fogja, könnyen és gyorsan elkészíthető, nem lesz belőle sok, ami nálam előny. Legalább nem fulladok bele..

 koko1.JPG

Recept:

Sütő:170 fok

2 nagy tojás fehérje

¼ tk tisztított borkősav

100g finomszemű kristálycukor (lehet porcukor is)

30g darált mandula

egy csipet só

1 tk. vanília-kivonat

250g friss kókuszpehely

 

Amit itt meg szeretnék jegyezni: én miután többször elkészítettem, változtattam rajta néhány dolgot: ha borkősav hiány van itthon 1 tk. citromlét rakok bele, friss kókuszpehely helyett (nem könnyű beszerezni) pedig kb.150g  kókuszreszeléket használok , ha pedig éppen arra vágyom, hogy jobban ragadjon a számban, akkor csak 80g reszeléket rakok bele (ettől viszont laposabb lesz)

Verjük lágy habbá a tojásfehérjét, majd adjuk hozzá a borkősavat és folytassuk a habverést. Állandó keverés mellett lassan adagoljuk hozzá a cukrot, amíg szép fényes nem lesz a hab. Finoman forgassuk bele a vanília kivonatot, a darált mandulát, a sót és a kókuszpelyhet.

Formázzunk belőle kupolácskákat, és süssük 20 percig, míg kezd arany barnára pirulni.

 

Forrás: Nigella Lawson: „Hogyan váljunk házi istennőkké”

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lapszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr425025642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása