HTML

olvass lapozz főzz

2013.01.23. 13:07 susimo

Diós almás pite

Címkék: Sütiszerelem

Diós almás pite

Nem tudnám már megmondani hol találtam ezt a receptet, mert jó pár éve sütöm ezt a pitét, aminek a férjemnél olyan nagy a sikere, hogy legalább hetente egyszer prezentálnom kell belőle. Volt rá példa, hogy egyszerre több adagot gyúrtam be a tésztából, amit a fagyasztóban tároltam, így csak előző este kikaptam a mélyhűtőből, és reggel már csak meg kellett sütnöm. Készítettem belőle meggyes és körtés változatot is, ezek ugyanolyan finomnak bizonyultak, viszont a meggyet egy evőkanál liszttel elkevertem, mert féltem, hogy eláztatja a tésztát.

diosalmas.jpg 

Tésztához:

30 dkg liszt (az én változatom 250g sima liszt és 50g graham liszt)

20 dkg jó minőségű vaj

10 dkg porcukor (én glukonont használok)

 1 tojás

 csipet só

Töltelékhez:

6-7 db alma,

lekvár (én savanykás lekvárt szoktam.)

2 marék dió

1 cs vaníliás cukor

2 ek nádcukor

1 ek méz

3 ek víz

1/2 tk fahéj

A tésztához a hozzávalókat összegyúrjuk, fél órát hűvös helyen pihentetjük, majd a 3/4 részét kisodorjuk, és egy kör alakú formába tesszük.

Megkenjük lekvárral, majd almaszeleteket fektetünk rá. A diót durvára törjük, vagy ledaráljuk és rászórjuk az almára.A vizet a cukorral, mézzel és fahéjjal felfőzzük, majd a sziruppal meglocsoljuk az almát.A tészta maradék részéből rácsokat sodrunk, és elosztjuk a tortán.

Aranyszínűre sütjük, kb. 30 perc

 

sütési hőfok:

180°C

sütési mód:

alul-felül sütés

tepsi mérete:

30 cm

 

Forrás: ismeretlen

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lapszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr855038843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása