HTML

Lapszakács

Friss topikok

Chili

Lapszakács

megvettem elolvastam bevásároltam megfőztem megettem leírtam

olvass lapozz főzz

2013.01.23. 14:04 susimo

Focaccia

Címkék: Olasz Csavargó

Igazi Itália „fun” vagyok, rajongok mindenért, ami olasz, szeretem a divatjukat, a életstílusukat, az italaikat, tanulom a nyelvüket, és legfőképpen imádom az olasz kaját.

Tizenhat éves koromban voltam először Olaszországban, egy kéthetes körút alkalmával, és azóta legalább egyszer egy évben visszalátogatok. Hál istennek sikerült a férjemet is megfertőznöm, így őt sem kell sokat győzködni, ha egy kis olasz kiruccanásról van szó.

A bőröndünk hazafelé mindig tele van különböző fajtájú parmezán sajtokkal, sonkákkal, fűszerekkel (Rómában a Campo di Fiori téren, minden reggel van egy kis piac, ahol rengeteg fűszerkeveréket lehet kimérve kapni, Őrület). Az én bőröndöm természetesen mindig rejt egy- két új ruhadarabot, mert mint köztudott „soha nincs egy göncöm sem”….amit a férjem nem mindig ért, ilyenkor oda szokott menni a faltól-falig gardróbomhoz, és miután kinyitja a szekrényajtót, fásult hangnemben megkérdezi:

-hogy ez a sok ruha akkor mi?

-azok csak porrongyok drágám (felelem én )

tudod milyen sokat kell takarítanom…

 

Egyszóval mivel Olaszországot nem tudom hazahozni, így maradnak az olasz ételek, csak hogy kibírjam valahogy a következő utazásig.

Az első ilyen „alapmű” amit megosztanék a Focaccia: ezt a kenyérféleséget szinte bárhol lehet kint kapni, különböző ízesitésekben.

focaccia.jpg

A tésztához:

25 dkg magas sikértartalmú kenyérliszt

2 dkg friss élesztő (vagy egy csomag szárított)

1,5 dl langyos víz

1 nagy evőkanálnyi olívaolaj (én az aszaltparadicsom olajából szoktam)

1 teáskanál tengeri só

1 mokkáskanálnyi cukor az élesztő felfuttatásához

A tetejére:

tetszés szerinti mennyiségű napon szárított paradicsom apró kockákra vágva (oliva bogyóval is finom)

egy nagy maréknyi szárított rozmaring és kakukkfű levél és ágacska keveréke (morzsold össze egy kicsit a kezedben)

néhány csipet tengeri só

frissen őrölt bors

Elkészítés:

Kb. 1/2 dl langyos cukros vízben felfuttatom az élesztőt.

Hozzáadom a liszthez a sót, majd a felfuttatott élesztővel, a maradék langyos vízzel és 1 evőkanálnyi olívaolajjal alaposan kidolgozom. Enyhén lisztezett tálban, kb. 1 óra alatt lefedve, meleg helyen, duplájára kelesztem.

 A megkelt tésztából lisztezett felületen kinyomkodom a felesleges levegőt, megpróbálom a tepsi méretével megegyezőre nyújtani,

majd sütőpapírral kibélelt tepsire helyezem. Az ujjammal sűrűn lyukakat fúrok a tésztába, a paradicsomkockákat enyhén belenyomkodom, megszórom a marék fűszerrel. 

Lefedve kb. még 1/2 órát kelni hagyom. A sütőbe helyezés előtt még néhány csipet sóval meghintem, és spriccelek rá egy kis olivaolajat.

200 fokra előmelegített sütőben 12-15 perc alatt világos pirosra sütöm.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lapszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr305038961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása