HTML

Lapszakács

Friss topikok

Chili

Lapszakács

megvettem elolvastam bevásároltam megfőztem megettem leírtam

olvass lapozz főzz

2013.01.23. 17:13 susimo

Gordon Ramsay csirkéje

Címkék: Lapszakács

A Good Food magazin 2012. karácsonyi számában található ez a recept:

Fűszervajas csirkesupreme erdei gombás burgonyagratinnel. Első hallásra nekem elég bonyolultnak tűnt, de később rájöttem csak a neve az. Nem főztem még semmit ettől a kicsit „hangos és igencsak temperamentumos „  sztárséftől, bár a műsorait nagyon szeretem, annak ellenére, hogy szinte állandóan kiabál. Sokszor bele lapoztam a könyveibe, valahányszor szakácskönyvet akartam vásárolni, de a bennük szereplő legtöbb alapanyag beszerzését kishazámban igen nehéz és költséges feladatnak gondolom.

Ez az exkluzív karácsonyi recept viszont nem tűnt olyan nehéznek, és a hozzávalók sem voltak olyan rémisztőek. Amin egy kicsit megakadtam az a Gruyére sajt volt, egy nagyujjnyi darabért 700 Ft-ot fizettem, úgyhogy a pénztártól való távozásom után szerintem Gordon is csuklott egyet-kettőt.

A recept megéri a fáradtságot, édesanyám és férjem társaságában fogyasztottuk el, és mindhárman megállapítottuk, hogy JÓ. Bár a tálalásban nem vagyok olyan menő...szerintem senkit nem zavart.

gcsirke.JPG

gcsirke_2.JPG


Recept:

Gratin:

600g burgonya

350ml tej

350ml tejszín

1 gerezd fokhagyma

1 babérlevél 

50g vaj

300g tisztított erdei gomba vegyesen vastagon felaprítva

50g Gruyére vagy Comté sajt

Csirkéhez:

200g puha vaj

1 citrom héja és leve

csokor petrezselyem felaprítva

nagy csipet paprika

4 nagy csirkemell vagy supreme (csirke melle és szárnya együtt)

1 nagy mogyoróhagyma

1 fokhagyma durvára vágva

3 kakukkfű ágacska

200ml friss csirkehúsleves vagy alaplé

 1. A gratinhez szeleteld fel a burgonyát, 2mm nem vastagabb szeletekre. A tejet, a tejszínt, a fokhagymát és a zöldfűszereket, ízlés szerint sózva forrald fel, majd alacsonyabb lángon gyöngyöztesd pár percig.

2. tedd a burgonyát a tejszínes lébe, és 10 perc alatt főzd puhára, szűrd le, a levét pedig tedd félre. Közben a vaj felét hevítsd habzásig, és párold meg benne a gombát. Sózd borsozd és vedd le tűzről. Két kicsi vagy egy közepe gratinformát kenj ki a megmaradt vajjal, szórj bele néhány kakukkfüvet, és egy kevés sajtot, majd rétegezd bele a burgonyát és a tejszínes lét. A tetejére tedd a gombát és a maradék sajtot.

3. A csirkéhez keverd össze a vaj 2/3-át, a citromhéjjal, a citromlé felével, a petrussal, a paprikával, és ízlés szerint sóval, borssal. Tömködd a vajas krémet a csirke bőre alá. Melegítsd elő a sütőt 200 fokra (villany:220, gáz 7-es). Egy sütőbe is tehető serpenyőben hevítsd habzásig a maradék vajat, és süsd elő benne a csirkét. Amikor a vaj barnulni kezd tedd mellé a mogyoróhagymát, a fokhagymát, a kakkukfüvet és öntsd rá az alaplevet. Fordítsd a csirkét a bőrös részével felfelé, és tedd be a sütő felső rácsára, a gratint pedig az alsóra. A csirkét süsd 25-30 percig, majd vedd ki és süsd tovább a gratint, még 15 percig

Vedd ki a csirkét a serpenyőből, majd a serpenyőt tedd vissza a tűzhelyre, löttyintsd a pecsenyeléhez a maradék citromlevet, és forrald fel, majd szitán passzírozd át a hagymákat. Egy másik serpenyőben olíva olajon pirítsd meg a pórét.

Ha kész a gratin, már tálalhatod is...

Forrás: Good Food Magazin 2012. december

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lapszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr815039293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása