HTML

Lapszakács

Friss topikok

Chili

Lapszakács

megvettem elolvastam bevásároltam megfőztem megettem leírtam

olvass lapozz főzz

2013.02.06. 11:26 susimo

Ciabatta

Címkék: Olasz

Ennek a belül lukacsos, kívül ropogós formátlan kenyérféleségnek az elkészítése annyira egyszerű, hogy bárki nyugodtan megpróbálkozhat vele. Én mindig este gyúrom be a tésztát, így reggel csak betolom a sütőbe, és már meg is van a friss péksüti a reggelihez. Ha egy kicsit extrább ciabattát szeretnénk, sütés előtt nyugodtan keverhetünk a tésztába aprított szárított paradicsomot, olívabogyót, vagy ami tetszik.

ciabatta.jpg

Hozzávalók:
fél kiló finomliszt, negyed kiló rétesliszt (én csináltam már rétes liszt helyett graham lisztből is )
egy teáskanál só, 6 dl. víz, két deka friss élesztő (vagy egy csomag szárított).
Az élesztőt feloldom egy kis cukros vízben.
A liszteket a sóval kavard össze, majd tedd bele az élesztőt, a vízet, egy kanállal jól kavard el,
majd egy kelesztőtálban tedd hidegre.
Nekem a legpraktikusabb az előszoba, azt télen hűtőnek lehet használni..
Minimum 12 órát kell hagyni, hogy az élesztő megdolgozza a lágy tésztát (éppen egy picit sűrűbb, mint a nokedlitészta).

Egy tepsit kiliszteztem, a tésztát négy részre osztom, , kicsit megcsavarom és a tepsibe rakom.
Ha úgy van kedvem elötte bele keverek egy kics apróra vágott szárított paradicsomot.
Betolom a 250 fokra felhevített sütőbe.
A sütő aljába egy tepsiben vizet teszek!
Tíz percig így sül, majd leveszem 200 fokra, és 30 percen keresztül hagyom, hogy kész legyen (egyszer megkenem vízzel a tetejét).

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lapszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr205065486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása