HTML

Lapszakács

Friss topikok

Chili

Lapszakács

megvettem elolvastam bevásároltam megfőztem megettem leírtam

olvass lapozz főzz

2013.03.18. 13:16 susimo

Spenótos-tejszínes gnocchi

Címkék: Olasz

Természetesen nem feltétlenül kell saját magunk készítsük el a gnocchit, ma már nagyon jó minőségűeket kapni készen a supermarketekben, én azért szeretem magam készíteni ha épp van időm rá...

Gnocchi:
1kg burgonya héjábban megsütve
2 tojás sárgája
2 e.k parmezán sajt
125-185g liszt

A megsült burgonyát meghámozom, összetöröm, és összekeverem a tojássárgával, a liszttel és a sajttal. Lágy rugalma tésztát gyúrok belőle,
majd ezt több részre osztom, és kb 2 cm átmérőjű hengerekké formázom, és felszeletelem.
Forrásban lévő sós vízben kifőzöm a gnocchit (amikor feljön a víz felszínére már kész is)

Mártás:
3-4 marék megpucolt felaprított friss spenót
Fokhagyma
1 e.k vaj
75-100g pancetta (szalonna)
150ml főzőtejszín
kevés bazsalikom
parmezán sajt

A vajon megpirítom a szallonát vagy a csíkokra vágott pancettát, majd a fokhagymát, és beledobom a spenótot, 

kb. 10 percig párolom végül hozzáöntöm a tejszínt.
Megszórom borssal, pici bazsalikommal, és további 10 percig forralom. A végén ízlés szerint sózom.

Egy kissebb tepsit kivajazok, belezúdítom a forró gnocchit, kicsit összerázom, majd rálöttyintem a tejszínes szószt.
Gazdagon megszórom sajttal, és sütőben aranybarnára pirítom.

 

gnocchi.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lapszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr835141441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása